وبسایت در حال طراحی می باشد...

منو دسترسی

20 حقیقت درباره پیتزا

1399/01/28 در ساعت 22:24:00

بیست حقیقت درباره پیتزا پیتزا، نامی است که دهان هر کسی را آب می اندازد ، خواه فرزند کوچک شما باشد و یا مادربزرگ تان و قطعا خود شما بطور قطع این گرد خوشمزه یکی از مردمی ترین غذاهای دنیاست ما بطور مداوم این غذای لذیذ را می خوریم اما خیلی کم در مورد حقایق و تاریخچه پنهان شده پشت این غذای دهان آب اندا

20 حقیقت درباره پیتزا

بیست حقیقت درباره پیتزا

پیتزا، نامی است که دهان هر کسی را آب می اندازد ، خواه فرزند کوچک شما باشد و یا  مادربزرگ تان و قطعا خود شما بطور قطع این گرد خوشمزه یکی از مردمی ترین غذاهای دنیاست ما بطور مداوم این غذای لذیذ را می خوریم اما خیلی کم در مورد حقایق و تاریخچه پنهان شده پشت این غذای دهان آب انداز را می دانیم. بیاید نگاهی بندازیم به 20 حقیقت جالب راجع به پیتزا.

 

آماده هستید؟

  1. اولین پیتزا در ایتالیا یا آمریکا ساخته و پخته نشد، بلکه پیتزا در مهد فلاسفه، یونان باستان متولد شد. یونانیان عادت داشتند که بر روی یک نان گرد پهن شده سبزیجات ، سیب زمینی ، فلفل و روغن زیتون بریزند و  آنرا پخت کنند. بطور قطع این غذا اولین نوع پیتزا شناخته شده در جامعه انسانی است.
  2. در قرن 18 میلادی ایتالیا اولین کشوری بود که در آن اولین پیتزای تجاری عرضه شد.بر روی این پیتزا هیچ نوع ماده غذایی خاصی غیر از پنیر ریخته نمی شد. این نان صاف و مسطح و گرد و خوشمزه  بخاطر ارزان بودن فقط به فقرا فروخته میشد، فروشندگان خیابانی در ناپل سابقاً این نان ها رو به نام پیتزا می فروختند.
  3. در سال 1889 ملکه مارگاریتا در حال مسافرت و گذشتن از اراضی قلمرو خود بود که متوجه شد دهقانان در حال جویدن و خوردن یک تکه نان بزرگ گرد هستند ، کنجکاو شد و از آن چشید، طعم آن را بسیار پسندید و هربار که به دهقانان سر میزد از آن نان می خورد.از آن جایی که آن نان را غذای دهقانان قلمداد می کردند و خوردن آن به عنوان شام توسط ملکه کار معمولی نبود باعث اضطراب و ناراحتی اطرافیان شد.
  4. در نهایت ملکه مارگاریتا سرآشپز رافائل را خواست و به او  دستور داد تا برای او پیتزا بپزد. سرآشپز با استفاده از ریحان تازه ، پنیر موزارلا و گوجه فرنگی برای ملکه یک پیتزا آماده کرد. رنگ ها با دقت انتخاب شده بودن بخاطر اینکه تداعی کننده رنگ پرچم ایتالیا باشند. قرمز سفید و سبز .این پیتزای مخصوص به پیتزای مورد علاقه ملکه تبدیل شد و زمزمه آن دهان به دهان پخش شد و باعث محبوبیت بیشتر ملکه نزد مردمان آن روزگار شد.
  5. ملکه آغازگر یک سنت شد که به نام پیتزا مارگاریتا شناخته می شود.این سنت هنود در ناپل ادامه دارد و در سراسر جهان نیز رواج پیدا کرد.
  6. آمریکا، انگلیستان ، فرانسه و اسپانیا پس از جنگ جهانی دوم بود که شروع به شناسایی درست پیتزا کردند. در طول جنگ جهانی دوم ، بسیاری از سربازان اروپایی و آمریکایی در زمان اشغال شهرهای ایتالیا طعم پیتزا را چشیدند.
  7. گرچه پیتزا قبل از جنگ جهانی دوم در آمریکا هنگامی که مهاجران ایتالیایی در بین خودشان آن را به عنوان غذا می فروختند وجود داشت. در واقع بازگشت سربازان باعث محبوبیت بیشتر پیتزا شد و آن را از جامعه آرام ایتالیایی به زندگی آمریکاییان منتقل کرد.
  8. از سال 1987 در آمریکا ماه اکتبر ماه ملی پیتزاست.
  9. در آمریکا ، صنعت پیتزا سالانه بالغ بر 30میلیارد دلار  گردش مالی دارد و 17% رستوران های آمریکا در واقع پیتزا فروشی هستند.
  10. در یک نظرسنجی آمده است که حداقل 93% آمریکایی ها حداقل یک بار در ماه پیتزا سفارش می دهند و میخورند. در یکشنبه سوپرباول، 58% از آمریکایی ها پیتزا سفارش می دهند که باعث بالاترین فروش متوسط روزانه پیتزا در طول سال می شود .
  11. در هند، پرطرفدارترین پیتزا "توفو" نام دارد که با گوشت چرخ کرده گوسفند و ترشی زنجبیل پر می شود. اما در آمریکا پرطرفدارترین پیتزا، پیتزای پرشده با پپرونی است. هر ساله در آمریکا حدود 1.2 میلیون کیلو پپرونی بفروش میرسد و در هر سال 36% پیتزاهای فروخته شده پپرونی هستند.
  12. پیتزای منجمد در سال 1957 توسط برادران سلنتانون ابداع  شد. در دهه 1950 پیتزای منجمد فقط در فروشگاه های مواد غذایی موجود بود با این حال تنها طی چند سال ، این مدل پیتزا خیلی عمومی شد و امروزه در پمپ بنزین ها فروشگاه های مواد غذایی و کافه ها موجود است.
  13. پیتزای نازک محبوب ترین شکل پیتزا در سراسر جهان است. در شیکاگوی آمریکا پیتزاهای ضخیم معرفی شد با این وجود 61% از پیتزاهای سفارش داده شده پیتزاهای نازک هستند.
  14. اگر حداقل یک بار در هفته پیتزا مصرف شود خطر ابتلا به سرطان مری بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
  15. گنارو لمباردی اولین شخصی بود که در سال 1895 اولین پیتزا فروشی را در آمریکا افتتاح کرد. این پیتزا فروشی در نیویورک افتتاح شد.
  16. بطور متوسط هر آمریکایی در طول یک سال 46 برش پیتزا مصرف می کند که مبین این نکته است که چرا 69000 پیتزافروشی در سراسر آمریکا وجود دارد.
  17. در سراسر جهان ، 5میلیارد پیتزا هر سال به فروش می رسد و شنبه شب محبوبترین شب برای خوردن پیتزا محسوب می شود.
  18.  تخمین زده می شود که در هر ثانیه 350 برش پیتزا در  ایالات متحده امریکا مصرف میشود بنابراین اگر تمامی برش های مصرفی در یک روز توسط آمریکایی ها در کنار هم قرار بگیرند حدود 100 هکتار زمین رو در بر می گیرند.
  19. زنان بیشتر دوست دارند پیتزاهایی که با سبزیجات آماده میشوند را سفارش بدهند برخلاف مردها. همچنین پیک های پیتزا گزارش دادند که زنان انعام بیشتری نسبت به مردها پرداخت می کنند.
  20. در ایتالیا قانونی به تصویب رسیده است که مشخص میکند فقط با استفاده از یک سری از مواد و دستورالعمل های پخت پیتزا  می توان عنوان پیتزای معتبر سنتی ایتالیایی را دریافت کرد.
نظر جدید
0%

سبد خرید