وبسایت در حال طراحی می باشد...

منو دسترسی

مرغ سوخاری از ابداع تا جهانی شدن

1400/02/18 در ساعت 21:00:00

امروز توی این مقاله می خوایم بریم دنبال اینکه بفهمیم مرغ سوخاری از کجا وارد سفره های ما شده و کی این ترکیب خوش طعم رو ابداع کرده، مرغ سوخاری قطعا ساخته دست یک آشپز خارق العاده باید باشه که با این قدرت خودش رو توی دل مردم جهان جا کرده. اما واقعا این غذا از کجا داره میاد؟ پشت این جذابیت چه چیزی مخفی ش

مرغ سوخاری از ابداع تا جهانی شدن

پیدایش مرغ سوخاری از جنوب آمریکا آغاز شد.

بله درست متوجه شدید مرغ سوخاری برای اولین بار در جنوب آمریکا درست شد اما این آمریکایی ها نبودند که مرغ سوخاری را ابداع کردند. مرغ سوخاری در خانه مهاجرین اسکاتلندی که به جنوب آمریکا مهاجرت کرده بودند تهیه شد. اسکاتلندی ها مرغ را درون روغن زیاد سرخ می کردند و طعم خوبی داشت اما این کار را بدون هیچ افزودنی ای انجام می دادند.

پس سوال اینجاست که این مرغ سوخاری ای که ما انقدر بهش علاقه داریم هنر دست کیه؟!

مرغ سوخاری هنر دست بردگان آفریقایی

مرغ سوخاری ابداع بردگان آفریقایی بود که خدمت گذار مهاجرین اسکاتلندی بودند آنها با ترکیب مرغ سرخ شده مخصوص اسکاتلندی ها با ادویه های مخصوص خودشان این غذای بی نظیر رو به تمام مردم جهان هدیه دادند.

خوش آمدن مرغ سوخاری به مذاق فرهنگ های مختلف جهان

اما این ابداع به همین سادگی و سرعت به صورت مویرگی توی جهان پخش نشد!! مرغ سوخاری ابتدا پس از بهینه شدن از نظر اقتصادی وارد فست فودهای آمریکا شد که از آن جا بود که تازه جرقه های معروفیت این خوشمزه خورد و پا بیرون از مرز های آمریکا گذاشت. اما برای پذیرشش در بعضی از کشور ها مجبور شد فرایند بومی سازی را طی کند که این موضوع باعث شد انواع مختلفی از مرغ سوخاری در نقاط مختلف جهان درست بشود که هر سبک آن جذابیت های خاص خودش را دارد.

فیله سوخاری رفیق و مهمان قدیمی پیتزاخونه

طبیعتا ما هم توی پیتزاخونه نتونستیم از جذابیت و طعم بی نظیر این غذای محبوب بگذریم و سال 1397 اون رو به منو دعوت کردیم و تا الان هم بین بقیه اعضای منو طرفدارهای زیادی جذب خودش کرده.

شما هم جز طرفداری های اون هستید؟؟

نظر جدید
0%

سبد خرید